
Življenje z Dramo
Jernej Pristov je izkušen komunikator, ki je svojo poklicno zvestobo zaprisegel gledališču. V SNG Drama je namreč že več kot desetletje vodja službe za odnose z javnostmi, njegovo delo pa je izjemno razgibano – in zato niti malo dolgočasno.

Simona Kruhar Gaberšček
Črt Piksi
Pogovarjali smo se o njegovem vsakodnevnem delu, o komunikacijskem izzivu, ki ga je predstavljala selitev Drame iz središča mesta na industrijsko obrobje, igralcih kot njihovih največjih vplivnežih in o tem, kako v digitalnem svetu rojene generacije privabiti v gledališče.
Vodja odnosov z javnostmi v Drami ste že dobrih trinajst let. Kaj vas po tem času še vedno motivira, da ostajate zvesti tej ugledni gledališki instituciji? Je življenje z Dramo za vas še vedno vsak dan drama, seveda v pozitivnem smislu?
Res je, 1. decembra praznujem svoj praznik priključitve kolektivu Drame (smeh). Spomnim se, da je bil takrat še v uporabi promocijski slogan »Življenje je drama«. Hitro mi je zlezel pod kožo. Učinkovita in v svoji preprostosti iskrena igra besed, ki sem jo ponotranjil tako in drugače. Svet z malo in veliko začetnico; čutim, da ima v njem poklic komunikatorja posebno poslanstvo. In to je verjetno tisto, kar me je zadržalo na tej poklicni poti.
Pred Dramo ste izkušnje z odnosi z javnostmi pridobivali v agenciji Imelda Ogilvy. Kako vas je zaneslo na področje komuniciranja?
Na začetku študija komunikologije na Fakulteti za družbene vede sem se videl bolj v vlogi kreativca. Po spletu naključij me je študijska kolegica in sostanovalka zvabila na sestanek študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi in mi predlagala, da se jim pridružim, ker v podmladku nimajo nobenega fanta (smeh). Kmalu sem postal predsednik sekcije in se sredi študija pridružil marketinški agenciji Imelda Ogilvy; najprej za nekaj dni na teden, v četrtem letniku pa že za polni delovni čas. Malo pred peto obletnico »imeldovanja« me je prijateljica opozorila na razpis za vodjo službe za odnose z javnostmi v Drami. V trinajstih letih sobivanja z gledališčem sem doživel marsikaj. V glavnem zanimive stvari (smeh).
Kako vam je v agenciji pridobljeno znanje, ko ste delali z različnimi naročniki, prišlo prav pri delu v kulturi?
Imel sem veliko srečo, da me je Imeldina ekipa krasnih in zelo sposobnih sodelavcev takoj sprejela za svojega. Agencija je imela raznolike naročnike, kar mi je dalo veliko priložnosti za razvoj, tudi na kulturnem področju. Izkušnje in prijatelji iz tega obdobja me bodo spremljali vse življenje.
Kako je videti vaš običajni delovnik?
Ga ni (smeh). Obstajajo določene operativne naloge, ki so prisotne vsak dan, recimo, da skoraj vedno začnem s pregledom klipinga. Sicer pa zelo različno: produkcijski sestanki, vaje, novinarske konference, delo z mediji, snovanje in izvajanje komunikacijskih strategij, gostovanja … Nikoli mi ni dolgčas (smeh).
Kako pa so v Drami povezani odnosi z javnostmi in marketing?
Službi sta enakovredni v komplementarnem odnosu. Z vodjo marketinga in oglaševanja (službo vodi Barbara Svetek, op. p.) sva neposredno podrejena ravnateljici (od leta 2022 Dramo vodi Vesna Jurca Tadel, op. p.). Poleg naju z Barbaro tržnokomunikacijski splet Drame dopolnjuje še sodelavka Ajda Auer, ki upravlja družbena omrežja Drame in zanje pripravlja najrazličnejše vsebine.
Drame seveda ne bi bilo brez njenih igralcev; nekateri med njimi so pravi zvezdniki, tudi zaradi njihovega pojavljanja na televiziji. Kako skrbite za njihovo promocijo? Čemu sicer kot vodja odnosov z javnostmi posvečate večjo pozornost – seznanjanju javnosti s predstavami v Drami ali promociji posameznih igralcev?
Obojemu, tako da sta oba vidika enakovredno zastopana.
Včasih je glavni povod za intervju predstava, drugič pomembna nagrada ali osebni jubilej. Cilj je približevanje in predstavljanje vrhunskih umetnikov, njihovega razmišljanja in delovanja različnim javnostim.
Se po vaših opažanjih zanimanje tradicionalnih medijev za kulturo zmanjšuje in o njej že v večji meri poročajo spletni mediji?
Kulturi odmerjen medijski prostor se postopoma krči že zadnjih deset let, hkrati pa tudi število novinarjev, ki poročajo o kulturi. Vse redkejše so gledališke kritike, zmanjšan je obseg kulturnih strani v tiskanih medijih, krčita se tudi radijski in televizijski prostor, spletni članki pa morajo z naslovi spodbujati h klikom.
Zaskrbela me je vest o odpuščanju novinarjev v uredništvu enega od slovenskih dnevnih časopisov, resno razmišljanje nacionalne radiotelevizije o ukinjanju mesečnih tematskih oddaj za področje filma, gledališča, literature … Te so v našem prostoru edinstvene in neprecenljive, pomemben vir in del Arhiva Slovenije.
Upoštevajoč te okoliščine najbrž niti ne smem biti nezadovoljen s pokritostjo Drame v medijih. Na sezono zabeležimo okrog 3.200 objav o Drami, večinoma v spletnih medijih.
Intervju je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu april 2025, #526. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.